Thursday 23 April 2009

IDOLA YANG TERCALAR









Tak Jejas Ekonomi Negara


Tindakan melulu Nabil memeluk kekasihnya semasa di umumkan pemenang dalam anugerah di Genting Highland baru ini............amatlah mendukacitakan Siti dan seluruh peminatnya yang terdiri daripada remaja dan golongan wanita dewasa.

Alasanya tindakan itu tidak menjejaskan ekonomi negara sungguh tak masuk akal dan merupakan satu lagi lawak bodohnya.

Dimana nilai, budaya dan pegangan Nabil sebagai orang Melayu dan Islam. Janganlah polulariti singkat yang di raih itu menyebabkan Nabil mula lupa diri dan sekaligus menghina agama, bangsa dan negara.

Begitu juga dengan pelakon Ako Mustafa yang dijatuhkan hukuman denda dan penjara 3 bulan. Janganlah polulariti yang tak seberapa itu dijadikan tiket untuk merosakan kaum sejenis Siti.

Insaflah bahawa apa sahaja yang kita lakukan baik sebagai artis ataupun siapa sahaja, akidah perlu jelas dan dijaga, agama tidak membenarkan pelanggaran batas dan perintahNya.

Sebagai penghibur dan mungkin idola remaja, tunjukanlah contoh budi dan akidah yang baik dan terpuji. Hancurnya generasi hari ini yang majoritinya bangsa Siti sendiri (Melayu) adalah kerana keruntuhan dan kelemahan akidah yang sepatutnya dijaga dan dipegang dengan kukuh.

Bukti parahnya generasi dan masyarakat hari ini ialah berlakunya pelbagai gejala sosial, keruntuhan akhlak, perzinaan, bersekedudukan dan perlbagai lagi.

Kes seorang remaja yang di rogol bergilir-gilir oleh seramai 15 orang remaja lain di Kuantan (Ahad lalu) menjelaskan keadaan betapa rapuh dan hancurnya akidah dan moral generasi Melayu hari ini. Tidak adakah seorang pun antara 15 remaja liar itu yang mempunyai sedikit iman atau pegangan akidah, sehingga semuanya sanggup melakukan jenayah yang tak berperikemanusiaan itu.

Siti hiba dan sedih dengan apa yang berlaku ini dan kaum Siti yang sering menjadi mangsa.

No comments: